Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

تصویری از کانال اسپیرال

کانال اسپیرال، کاربردها و مزایا

در دنیای مدرن امروز احداث ساختمان‌های پیچیده و بزرگ به طور روزافزون در حال افزایش است. طبیعی است که برای این ساختمان‌های پیچیده و بزرگ به سیستم تهویه مطبوع مدرن نیاز است که بتواند نیازمندی‌های آن ساختمان‌ها را برآورده کند. یکی از گزینه‌های بسیار کارآمد برای کانال‌کشی سیستم تهویه مطبوع این اماکن، استفاده از کانال اسپیرال است که به خوبی به این نیازها پاسخ داده است.

در این ساختمان‌ها، تقاضا برای استفاده از کانال اسپیرال به دلایل متنوعی مانند تلفات انرژی پایین که در سیستم‌های تهویه این ساختمان‌ها اهمیت زیادی دارد، استحکام بالا، نصب آسان و نمای زیبا در اجرا تا حد بسیاری افزایش یافته است.  شرکت طاها فن با بررسی نیازهای متنوع سیستم‌های تهویه مطبوع مجموعه کاملی از کانال اسپیرال و اتصالات مربوطه را برای استفاده در این موارد ارائه کرده است. این قطعات به کمک نرم‌افزار و با استفاده از ماشین‌آلات مدرن  طراحی و تولید می‌شوند که نتیجه آن دقت و کیفیت بالای منطبق بر استانداردهای معتبر ساخت کانال اسپیرال است.

 

سیستم تهویه مطبوع صنعتی
کانال کشی اسپیرال

 

ساختار کانال اسپیرال

 

انواع مختلف کانال اسپیرال با استفاده از نوار گالوانیزه، آلومینیوم و یا استنلس استیل (فولاد ضدزنگ) از قطر ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی‌متر و طول ۵/۰ تا ۶ متر تولید می‌شوند که طول استاندارد شاخه ۳ متر است. محدوده ضخامت کانال با توجه به جنس نوار متغیر است.

ساختار درز کانال اسپیرال به گونه‌ای است که هم استحکام کانال را بسیار افزایش می‌دهد و هم با ایجاد هوابندی مناسب در آن باعث می‌شود نشتی هوایش به کمترین میزان ممکن برسد. یکی دیگر از مزایای کانال اسپیرال صاف بودن سطح داخلی کانال است که تلفات اصطکاکی آن را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، اگر در محیط کانال برجستگی‌های اضافه ایجاد شود، استحکام آن به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و در نتیجه، کانال را می‌توان با ضخامت کمتر سبک‌تر و ارزان‌تری از کانال گرد با درز طولی و کانال چهارگوش معادل تولید کرد کانال اسپیرال رخ دار با این روش عرضه می‌شود.

 

نمونه ای از کانال اسپیرال
کانال اسپیرال

 

برخی از مزایای استفاده از کانال گرد اسپیرال

 

استحکام آن بسیار بالا است.

نشتی جریان کم

صدای کمتری از کانال چهارگوش تولید می‌کند.

جریان یکنواخت‌تر و تقسیم صحیح هوا

افت فشار کمتر نسبت به کانال چهارگوش

ازآنجایی‌که سطح جانبی کمتری دارد، اتلاف انرژی آن نسبت به کانال چهارگوش کمتر است.

نصب سریع و آسان

کاهش تعداد فلنج‌ها و ساپورت‌ها

عایق‌کاری آسان

امکان ساخت از ورق گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل بر اساس نوع کاربرد

نمای زیبا

کاهش زمان تحویل به دلیل قابلیت پیش تولید و انبار کانال‌ها و اتصالات متداول

کانال ‌اسپيرال در برخی مکان‌ها مانند تأسیسات انبوه‌سازها، کارخانه‌ها، مراکز اداري – تجاري، سوله‌ها، تونل‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربري و سایر مکان‌های مشابه این‌ها استفاده می‌شود.

 

تصویری از کانال اسپیرال
انبار کانال اسپیرال

 

نصب کانال اسپیرال

 

برای نصب کانال اسپیرال باید از اتصالاتی به نام ساپورت استفاده شود. ساپورت وسیله‌ای است که با استفاده از آن کانال اسپیرال را در مسیر و محلِ خود نگه می‌دارند و با استفاده از یک یا دو آویز از جنس میلگرد یا پیچِ متری یا سیم بکسل به سقفی که قرار است کانال در آن اجرا شود، متصل و تثبیت می‌شود. معمولاً ساپورت از تسمه ضخیم ورقی در ضخامت‌های مختلف (یک یا دو یا سه میلی‌متر) و با پهنای متفاوت (دو یا سه یا چهار سانتیمتر، بسته به وزن کانال) به‌صورت دایره کامل یا نیم‌دایره و یا به‌صورت «U» شکل تولید می‌شود.

 

نمایی از کانال اسپیرال
کانال اسپیرال

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام کانال‌های اسپیرال فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید