Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

نمونه ای از یک اگزاست فن یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع صنعتی

مطالبی در خصوص اگزاست فن صنعتی

اگزاست فن صنعتی دستگاهی است که برای کنترل کیفیت هوا در یک محیط بسته به کار می‌رود و در این فرآیند، دود، رطوبت، بوهای نامطبوع و دودهای ناخواسته و نامطبوع و سایر مواد آلاینده را از آن فضا تخلیه می‌کند. به‌طور طبیعی، دستگاه اگزاست فن صنعتی یکی از اجزا و تجهیزات حیاتی و مهم سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع است، هر چند در برخی موارد ممکن است آن‌ها را به‌طور مجزا هم نصب و استفاده کنند.

استفاده از اگزاست فن صنعتی برای آن‌هایی که می‌خواهند محیط کار سالم و بهداشتی را برای کارکنانشان فراهم کنند، بسیار ضروری و واجب است.

 

 

 

استفاده از دستگاه اگزاست فن صنعتی در آشپزخانه‌های صنعتی

 

یکی از موارد استفاده از دستگاه اگزاست فن صنعتی در آشپزخانه رستوران‌ها و هتل‌ها است. این دستگاه هم میزان بوهای ناخواسته غذا را در این محیط‌ها کاهش می‌دهد و هم رطوبت اضافی موجود در هوا را از بین می‌برد. درصورتی‌که در محیط کاری خود یک دستگاه اگزاست فن صنعتی نصب نکنید، ممکن است در آنجا قارچ و کپک رشد کند که بازرسان بهداشتی از این مسئله به‌راحتی نخواهند گذشت و می‌تواند جریمه‌های سنگین برایتان در پی داشته باشد و مهم‌تر از این مورد، سلامت کارکنانتان را به خطر خواهد انداخت.

استفاده از اگزاست فن صنعتی در جاهایی مانند حمام‌های عمومی که وجود رطوبت بالا در آن‌ها می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند نیز بسیار عالی و مناسب است. گرافیت یکی از شکل‌های کربن است که رنگ مشکی براق دارد. گرافیت یکی از موادی است که در اکثر موارد به‌عنوان یک روان کننده جامد استفاده می‌شود. ساختار لایه‌لایه گرافیت (تمایل آن به لایه‌لایه شدن) که به شکل پودر خشک است، باعث می‌شود به گزینه بسیار خوبی برای کاهش اصطکاک تبدیل شود.

 

تصویری از یک اگزاست فن صنعتی
اگزاست فن صنعتی

 

استفاده از اگزاست فن صنعتی برای تنظیم حرارت محیط

 

یکی از کاربردهای دستگاه اگزاست فن صنعتی آن است که ممکن است برای کنترل و تنظیم حرارت محیط استفاده شود و وقتی آن را با یک سیستم گرمایش و تهویه همراه می‌کنند، می‌تواند سیستم HVAC را کارآمدتر و ارزان‌تر کند. فن‌های این دستگاه در طول فصل‌های گرم سال هوای گرم فضای داخل را به خارج ساختمان هدایت می‌کنند. سپس هوای تازه را از محیط بیرون به داخل می‌کشند که غالباً از هوای محیط داخل خنک‌تر است و در نتیجه محیط را خنک می‌کند.

 

نمونه ای از اگزاست فن صنعتی پشت بامی
اگزاست فن صنعتی پشت بامی

 

استفاده در شرکت‌های تولیدی

 

اگر یک انبار یا شرکت تولیدی دارید که در آن حلال‌های شیمیایی یا مواد خطرناک دیگر استفاده می‌کنید یا نگه می‌دارید، احتمالاً تاکنون احساس کرده‌اید یا قانون مجبورتان کرده است که باید کیفیت هوا را در یک سطح معین حفظ کنید. در غیر این صورت، ممکن است کارکنانتان بیمار شوند و سلامتشان به خطر بیفتد و مجبور شوید برای مداوایشان هزینه‌های اضافی را پرداخت کنید. در بیشتر وقت‌ها، برای بیرون راندن این دودها از فضای داخل محیط از دستگاه اگزاست فن صنعتی استفاده می‌شود تا محیطی ایمن و بهداشتی را برای کارکنان و مشتریان فراهم کند.

 

اگزاست فن صنعتی
اگزاست فن صنعتی

 

استفاده در بیمارستان‌ها

 

دستگاه اگزاست فن صنعتی در برخی از بخش‌های بیمارستان مانند آزمایشگاه نیز استفاده می‌شود تا
دودها و بخارهای خطرناک را از محیط داخل به بیرون هدایت کند. نگه‌داشتن این دستگاه‌ها در شرایط
کاری بهینه و سرویس مرتب آن‌ها همواره اهمیت زیادی دارد تا جلوی خراب شدنشان را بگیرد. هرگاه
احساس کردید که دستگاه اگزاست فن صنعتی باید تعویض شود، بهتر است در اولین فرصت ممکن این کار را انجام دهید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

 

اگزاست فن
اگزاست فن‌

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام اگزاست فن صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید