Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

مکنده های صنعتی

دستگاه مکنده صنعتی و شرح کامل ساختار و کاربردهای آن – قسمت اول

در دنیای امروز و در میان محیط‌های صنعتی و کارگاهی، همه به خوبی با تأثیر کیفیت محیط زیست داخلی (IEQ) و نظافت بر افراد حاضر در محیط‌های مسکونی، تجاری و صنعتی و نیز تأثیر بر سلامت آن‌ها آشنا هستند. امروزه بدون توجه به مؤلفه‌های مؤثر بر بهداشت محیطی نمی‌توانید رضایت خاطر مشتریان و مراجعه‌کنندگان مراکز تجاری را فراهم کنید و هنگامی که در مورد فضاهای صنعتی بحث می‌شود، با در نظر گرفتن انواع آلودگی‌ها، ذرات و گرد و غبار خطرناک تولید شده در محیط، مسئله از نظافت و پاکیزگی عمومی فراتر رفته و مستقیماً به سلامت و ایمنی کارکنان مربوط می‌شود. استفاده از دستگاه مکنده صنعتی راه‌حلی بهینه و بسیار کارآمد برای حفظ پاکیزگی محیط و حذف گرد و غبار، بخارها و مایعات خطرناک از آن و فراهم کردن محیطی ایمن و عاری از آلودگی است.

 

یکی از مدلهای دستگاه گردگیر صنعتی
شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

 

تقسیم بندی دستگاه مکنده صنعتی بر اساس نحوه کارکرد آن

 

با توجه به محبوبیت دستگاه مکنده صنعتی و کارکردهای گوناگون آن، مدل‌های متفاوتی از آن ارائه شده است که هر یک برای استفاده در محیطی خاص مناسب هستند. نظافت و جارو در محیط‌های متفاوت صنعتی، انتقال مواد، بازیابی مواد و غیره فرآیندهای متفاوتی هستند و با انتخاب مناسب‌ترین مدل دستگاه مکنده صنعتی می‌توانید نظافت صنعتی را به طور بهینه انجام دهید. به طور کلی، دستگاه مکنده صنعتی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

۱)  مکنده هواکار: این دستگاه بخش‌های متحرک، موتور و پمپ ندارد و برای راه‌اندازی و عملکرد نیازمند پمپ نیست.

  • ویژگی‌ها: امکان انجام عملیات دشوار صنعتی، امنیت کامل در اماکنی با خطر وجود جریان برق
  • کاربرد: جمع‌آوری انواع مواد و محصولات صنعتی نظیر مایعات، گرد و غبار، نخاله، گرانول‌ها و تراشه

 

نمونه ای از یک دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

۲) جاروبرقی صنعتی: از این دستگاه به منظور کار در شرایط سخت و صنعتی استفاده می‌شود.

  • ویژگی‌ها: دارای دو نوع موتور کلکتوری و توربینی، سنگین کار، فیلترهای قدرتمند
  • کاربرد: مکش انواع مواد خشک نظیر پودرها، گرد و غبار، گرانول‌ها، تراشه‌ها، نخاله و همچنین آب و سایر مایعات.

 

قیمت موتورهای کلکتوری در مقایسه با موتورهای توربینی مناسب‌تر است، اما به دلیل اصطکاک بالا، قدرت مکش موتور کاهش یافته، همچنین دما افزایش می‌یابد. افزایش دما سبب می‌شود که امکان استفاده پیوسته از دستگاه جاروبرقی صنعتی وجود نداشته نباشد. به طور معمول، برای افزایش قدرت مکش، از چند موتور کلکتوری به طور هم‌زمان استفاده می‌شود. موتورهای توربینی به دلیل نبود اصطکاک، مشکل افزایش دما و کاهش قدرت مکش را ندارند. در نتیجه، به طور پیوسته می‌توان از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده کرد و قدرت مکش کافی بوده و نیازی به استفاده از بیش یک موتور نیست.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

اجزای اصلی دستگاه مکنده صنعتی و کارکرد آن‌ها

 

جاروبرقی صنعتی از واحدهای متفاوتی تشکیل شده است که هر کدام از آن‌ها وظیفه و کارکرد خاصی را بر عهده دارند. عملکرد همه این تجهیزات در کنار هم موجب مکش قدرتمند و نظافت کامل خواهد شد. در ادامه که بخشی از آن در این مقاله و بخشی دیگر در مقاله‌های بعدی است، بخش‌های اصلی دستگاه مکنده صنعتی را نام برده و در مورد هر یک توضیحاتی داده‌ایم تا با بخش‌های متفاوت دستگاه مکنده صنعتی آشنا شوید و در حین نظافت از کارکرد صحیح هر بخش مطمئن شوید.

۱) پمپ مکش: اصلی‌ترین بخش یک  دستگاه مکنده صنعتی است که دو پارامتر مهم قدرت (توانایی مکش از نقاط دور یا مکش مواد با چگالی بالا) و سرعت مکش (حجم مورد مکش در واحد زمان) مستقیماً به آن مربوط می‌شوند. در صورتی که مکنده صنعتی عملکرد صحیحی نداشته باشد، معمولاً اولین قسمتی که بررسی می‌گردد، پمپ مکش آن است.

 

نمای شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی
دستگاه گردگیر صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه مکنده صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد.اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول
دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید

 

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید