Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

نمونه ای از هواکش صنعتی

مطالبی در مورد هواکش های صنعتی

همان طور که تا کنون در مقاله‌های مختلف ما خوانده‌اید، هواکش های صنعتی و تهویه صنعتی یکی از نیازهای ضروری و بسیار مهم تمامی محیط‌های صنعتی به شمار می‌آیند. امروزه، همه افراد اهميت هواي پاك در محيط‌هاي كار صنعتي را به خوبی می‌داند. در دنیای صنعتی امروزي، همراه با فرايندهاي پيچيده از تركيبات و مواد شيميايي متعدد رو به افزايشي استفاده مي‌شود كه تعداد زيادي از آنها بسیار سمی و برای سلامت کارکنان خطرناک هستند.

 

مدلی از هواکش صنعتی
هواکش صنعتی

 

استفاده از اين مواد سمي ممكن است باعث توليد ذرات، بخارهای سمی و خطرناک در محيط كار شود و در برخی موارد، مقدار آنها از حدود مجاز فراتر می‌رود. علاوه بر مواد آلاينده، تنش گرما نيز ممكن است در يك محيط كاري باعث به هم خوردن آسايش و ناايمن شدن محيط كاري گردد. از آنجایی که حفظ سلامت كارگران در چنین محیط‌هایی ضروري است، طراحي مناسب و موثر  هواکش های صنعتی مي تواند راه حل مشكلات فوق باشد. از هواکش های صنعتی ممكن است در مواردی مانند كنترل بو، رطوبت و ساير شرايط محيطي نيز استفاده شود.

 

فن سانتریفیوژ در مقابل فن آکسیال
فن سانتریفیوژ و فن آکسیال

 

نکاتی در مورد هواکش های صنعتی

 

هواکش های صنعتی یکی از محصولات مهم شرکت طاها فن است که در سیستم تهویه مطبوع کاربرد و اهمیت زیادی دارد. این سری از فن‌ها مزایایی مانند هوادهی زیاد، سر و صدای کم، مصرف برق پایین و عملکرد مطمئن دارند و به همین دلیل برخی از مدل‌های آن‌ها هواکش‌های بسیار خوبی برای تهویه تونلی فضای داخل سالن‌ها هستند. یکی از مهمترین اصل در پرورش طیور، تهویه و جریان مناسب هوای محیط است و مناسب‌ترین ابزار برای این کار، هواکش های صنعتی با ظرفیت مناسب سالن مورد نظر است. از میان مزایای هواکش های صنعتی می‌توانیم به مواردی مانند قدرت بالای تهویه هوا و کارکرد بدون ایجاد لرزش و صدای آزار دهنده اشاره کنیم. علاوه بر این، قابلیت استفاده، تعمیر و نگهداری، نصب و راه اندازی آسان هواکش های صنعتی به امتیازهای آن می افزاید

 

نمونه ای از یک هواکش صنعتی
هواکش صنعتی

 

برخی از کاربردهای هواکش های صنعتی

 

می‌توان از این تجهیزات برای تهویه محیط‌هایی مانند گلخانه‌ها، سالن‌های صنعتی، اماکن ورزشی، سالن‌های تولید، انبارها  و مکان‌های استفاده کرد. به علاوه، این فن‌ها می‌توانند در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند محیط‌های مرطوب یا دارای گازهای خورنده در مدت‌های طولانی کار کنند.

 

هواکش های صنعتی وسیله‌ای است که برای جابجایی حجم زیادی از هوا، گاز، دود و هوای آلوده، در کمترین استفاده می‌شود.

 

هواکش های صنعتی را می‌توان به چندین دسته تقسیم کرد که در زیر آن‌ها را نام برده‌ایم:

  1. هواکش‌های محوری: این هواکش‌ها به ۴ دسته هواکش‌های سقفی، دیواری، کانالی و پوششی تقسیم می‌شوند که هر کدام با توجه به نیاز و شرایط در مکان‌های مختلف به کار می‌روند. هواکش آکسیال و هواکش آکسیال سقفی و همچنین هواکش جت فن جزو این دسته از هواکش ها قرار می‌گیرند.
  2. هواکش‌های گریز از مرکز: این هواکش را می توان به ۴ دسته هواکش‌های خم به عقب و خم به جلو، یک طرفه و دو طرفه تقسیم کرد. هواکش‌های سانتریفیوژ، باکس فیلتر، دستگاه‌های تصفیه آلودگی هوا و غبارگیر صنعتی نیز جزو این دسته قرار می‌گیرند.

 

هواکش سانتریفیوژ سقفی
هواکش سانتریفیوژ سقفی

 

مزایای هواکش های صنعتی

 

تأمین اكسیژن مورد نیاز

كنترل دمای محیط

كاهش بوی نامطبوع حاصل از تخمیر
خارج كردن گازهای مضر از سالن مانند آمونیاك و دی اكسید كربن
خارج كردن بخار آب از سالن

 

نمونه ای از یک فن آکسیال
هواکش آکسیال

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه های سیکلون فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد.اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول
دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

فن سانتریفیوژ یا هواکش سانتریفیوژ
هواکش گریز از مرکز یا هواکش سانتریفیوژ
تماس بگیرید