Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

یکی از مدلهای دستگاه هواساز

پاسخ به برخی سوالات در مورد هواسازها – قسمت اول

هواسازها یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه‌های به کار رفته در سیستم تهویه مطبوع ساختمان‌های مختلف هستند که در مسیر چیلر و بویلر با کانال هوا قرار نصب می‌شوند. هواسازها که به طور اختصاری  (AHU) نامیده می‌شوند، دستگاهی برای تأمین هوای مطبوع و سالم با دستیابی به دما و رطوبت مناسب هستند.

 

هواسازها چه هستند؟

 

هواسازها نوعى وسيله تبادل حرارت مرکزى دو فصلى هستند که می‌توانند عمليات تهويه مطبوع از قبیل رطوبت زنى، رطوبت گيرى، تصفيه، گرمادهى و گرماگيرى را بر روى هوا انجام دهند. قسمت گرمايش و سرمايش اين دستگاه‌ها از طريق کويل است. در حالت گرمايش، سيال عامل مي‌تواند آب گرم و يا بخار باشد و در حالت سرمايش، سيال عامل آن آب سرد و يا انواع مبردها هستند. انتقال اين گرما يا سرماى توليدى در اين دستگاه‌ها به طريقه اجبارى و از طريق فن دستگاه انجام می‌شود. استفاده از هواسازها براى مراکز بزرگ و آپارتمان‌ها، بيمارستان‌ها، اداره‌ها و سایر مکان‌های عمومی مناسب است و در مناطق مرطوب، از فن کويل بهتر است؛ زيرا سيستم فن کويل شبکه لوله کشى دارد و رطوبت محيط و زمين باعث پوسيدگى زودرس آن مي‌شود؛ در حالى که کانال کشى در سيستم تهويه مطبوع سال‌هاى زيادى دوام مى‌يابد.

 

هواساز

 

استفاده از هواسازها  برای خنک کردن فضاهای داخلی پروژه چه مزایائی دارد و در چه صورت توصیه می شود؟

 

هواسازها دستگاه‌هایی هستند که با عبور دادن هوا از میان کویل سرمایش خود، هوا را خنک می‌کنند و امکان رطوبت زنی هوا در زمستان، تصفیه هوا و حتی گرفتن رطوبت اضافی هوا در تابستان را فراهم می‌کنند. در صورت استفاده از هواسازها می‌توانید از هوای تازه بیرون استفاده کنید و به هر میزان که بخواهید، آن را رطوبت زنی کنید. این موضوع، به ویژه در زمستان که هوا رطوبت کمی دارد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

علاوه بر این، با قرار گیری چند فیلتر در محل عبور هوا می‌توانید علاوه بر استفاده از هوای خنک در تابستان و هوای گرم در زمستان، هوای تمیز و باکیفیتی را برای منزل خود فراهم کنید. در صورتی که بخواهید از فیلتر در مسیر عبور هوا استفاده کنید، باید در زمان سفارش موتور و فن هواسازها موارد را با تولیدکننده یا فروشنده مطرح کنید تا اقدامات لازم را در خصوص افزایش احتمالی قدرت موتور و فن هواسازها برای تأمین افت فشار ایجاد شده هوا در فیلترهای مسیر انجام دهد.

 

 

نمونه ای از یک دستگاه هواساز
دستگاه هواساز

در صورت استفاده از فن کویل، علاوه بر این که نمی‌توانید برای گردش هوای داخلی از هوای تازه استفاده کنید، عملاً کنترلی هم بر روی میزان رطوبت، ذرات معلق هوا یا دیگر مؤلفه‌های مربوط به کیفیت هوا نخواهید داشت. به عنوان مثال، برای پاساژها و مراکز تجاری خرید مناسب‌ترین گزینه استفاده از هواسازها برای ایجاد سرمایش، گرمایش، کنترل رطوبت، تامین هوای تازه و تصفیه هوای ورودی به راهروها و فضای عمومی مرکز مربوطه است، ولی برای فروشگاه‌های داخل پاساژ می‌توان از فن کویل استفاده کرد. در این صورت با هر بار باز و بسته شدن درب هر فروشگاه، هوای با کیفیت مناسب از طریق فضاهای مشترک عبوری مرکز وارد آن فروشگاه خواهد گردید.

 

هواسازها
هواساز

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه هواساز فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد.اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول
دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

سیستم هواساز / دستگاه هواساز
سیستم هواساز
تماس بگیرید