Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

مکنده های صنعتی

نکاتی در مورد دستگاه مکنده صنعتی

در اصطلاح صنعتی، جاروبرقی یا مکنده صنعتی به دستگاهی گفته می‌شود که برای برطرف کردن نیازهای خاص نظافتی در محیط‌های صنعتی خاص طراحی ‌شده است. امروزه در اطراف محیطی که در آن رندگی می‌کنیم، گردوغبار و خاک بسیار زیادی پراکنده است. این گردوغبار و خاک پراکنده در اطراف ما، کارخانه‌ها، اداره‌ها، انبارها و سایر مکان‌های صنعتی بزرگ و کوچک به‌طور خواسته یا ناخواسته وجود دارند. به همین دلیل، برای بهبود نظافت و جمع‌آوری این نوع آلاینده‌ها از محیط‌های صنعتی بهتر است از یک دستگاه مکنده صنعتی استفاده شود.امروزه در دنیای ما خاک و دوده زیادی وجود دارد که در محیط‌های اطرافمان پخش شده است.

 

نمونه ای از یک دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

هنگامی‌که به استفاده از یک مکنده صنعتی یا جاروی صنعتی فکر می‌کنیم، می‌توانیم به‌خوبی به اهمیت این دستگاه پی ببریم، زیرا این‌ دستگاه‌ها ما کمک می‌کنند تا آشغال‌ها و زباله را از روی زمین و یا از یک محیط خاص جمع‌آوری کنیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که دستگاه مکنده صنعتی فقط برای جمع‌آوری آشغال و زباله به کار نمی‌رود، بلکه در بیشتر مواقع در محیط‌های صنعتی بزرگ برای جمع‌آوری کلیه قطعات ریز یا درشت مصرفی و یا تولیدی نیز استفاده می‌شوند. معمولاً این‌ جمع‌آوری‌ها به دلیل توده‌ای بودن و تسریع در جمع‌آوری و یا حجم غیرقابل‌دسترس برای جمع‌آوری دستی برای کلیه محصولات خشک و یا تر انجام می‌شوند.

دستگاه مکنده صنعتی با توجه به کاربری و نوع استفاده و محیطی که در آن استفاده می‌شود، انواع مختلفی دارد. دستگاه مکنده صنعتی بر پایه خلأ نسبی هوا کار می‌کند و عملکرد آن‌ به این شکل است که با ایجاد خلأ نسبی می‌تواند مواد را مکش کند. نحوه مکش پمپ و ایجاد خلأ در انتخاب نوع دستگاه مکنده صنعتی تأثیر زیادی دارد. دستگاه مکنده صنعتی اجزای مختلفی دارد، از جمله موتور، پمپ مکش، فیلتر و سیستم نظافت آن، مخزن جمع‌آوری، لوله خرطومی، نازل و غیره.

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه مکنده صنعتی استفاده آن‌ها به‌صورت دمنده است که به Blower معروف هستند و در این حالت می‌تواند در مکان‌های مختلف و حساس  گردوغبار را به‌راحتی از سطح اجسام برداشته و آن‌ها را تمیز کند.

 

یک نمونه از دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

نکاتی که باید در انتخاب یک دستگاه مکنده صنعتی در نظر گرفت

 

مقدار (حجم) مواد موردنظر برای جمع‌آوری
فاصله جمع‌آوری مواد تا محل
نوع توان مصرفی مکنده (با توجه به امکانات محل استقرار)
نوع موادی که قرار است جمع‌آوری شوند: خشک، تر، سمی، انفجاری و غیره

حالت جامع تقسیم‌بندی انواع دستگاه مکنده صنعتی

 

مکنده‌های صنعتی به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند:

 

ثابت و مرکزی

این نوع دستگاه مکنده صنعتی برای یک استفاده منظم در یک مجموعه طراحی‌شده است. آن‌ها کارآمد، بادوام و ترکیبی از قدرت و استفاده راحت هستند. علاوه بر این، انعطاف‌پذیری و تحرک بسیار بالایی دارند.

 

قابل‌حمل

ایننوع دستگاه مکنده صنعتی به‌طور خاصی طراحی برای استفاده در مشاغل صنعتی در مقیاس خیلی بزرگ و خاص طراحی شده‌اند. آن‌ها فضاهای بزرگ را پوشش می‌دهند و درنتیجه، برای بخش‌های صنعتی مانند انبارها و مجتمع‌های بزرگ بسیار مناسب هستند.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

دستگاه مکنده صنعتی همراه با مخازن مرطوب و خشک جداگانه

این مکنده‌ها استانداردهای فوق‌العاده بالا و عملکرد بسیار خوبی دارند. آن‌ها بسیار قدرتمند هستند و طوری طراحی ‌شده‌اند تا مواد باقی‌مانده، زباله، خاک از همه اشکال و اندازه‌های مختلف را به‌خوبی جمع‌آوری کنند. علاوه بر این، آن‌ها یک مخزن زباله بزرگ برای ظرفیت زباله بسیار زیاد دارند. به‌این‌ترتیب،  لازم نیست که مخزنشان به‌صورت منظم تخلیه ‌شود.

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات صنعتی مهم در کشور، در این مقاله اطلاعاتی را
در مورد یکی از تجهیزات صنعتی مهم  به نام  دستگاه مکنده صنعتی فراهم کرده است و امیدوار
است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول دارید،
می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید