Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

یکی از مدلهای دستگاه هواساز

دستگاه هواساز و نکات اصلی در مورد خرید آن

دستگاه هواساز دستگاهی است که همراه با سیستم‌های گرمایش و سرمایش به کار می‌رود تا هوا را در ساختمان به جریان انداخته و آنجا را تهویه کند. آن‌ها دستگاه‌های بزرگ و پیچیده‌ای هستند و به سیستم کانال‌کشی متصل می‌شوند که هوای خارج شده از داخل ساختمان را جمع می‌کنند و هوای تهویه شده را در داخل فضای ساختمان پخش می‌کنند. تولیدکنندگان دستگاه هواساز این ابزار را با مشخصات متفاوتی تولید می‌کنند. اگر قصد دارید وارد کسب‌وکار فروش هواساز شوید، باید با عوامل مهمی که در حین خرید این دستگاه در نظر گرفته می‌شوند، آشنایی داشته باشید. در این مقاله نکاتی را بیان کرده‌ایم که به خرید یا فروش هواساز مناسب برای اهداف مشخص به شما کمک می‌کنند.

 

سیستم هواساز یا بهارساز
دستگاه هواساز از اجزای سیستم HVAC

 

اندازه دستگاه هواساز

 

اندازه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید دستگاه هواساز باید بدان توجه شود. به‌طورمعمول، افراد دستگاهی را می‌خرند که با ظرفیت مکان یا ساختمانی که قرار است تهویه شود، مطابقت داشته باشد.

بدیهی است که یک منزل مسکونی در مقایسه با یک ساختمان بزرگ به دستگاه هواساز کوچک‌تری نیاز خواهد داشت؛ بنابراین، باید اندازه‌هایی را در نظر بگیرید که از همه رایج‌ترند.

 

یکی از مدلهای هواساز
هواساز

 

محل نصب

 

یکی دیگر از عواملی که باید همراه با اندازه در نظر گرفته شود، فضای موجود برای نصب دستگاه است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند دستگاه هواساز را در پشت‌بام ساختمان نصب کنند تا فضای لازم برای استفاده از تجهیزات دیگر را نگیرد.

به‌هرحال، رایج‌ترین محلی که برای نصب دستگاه هواساز استفاده می‌شود، یک اتاق مکانیکی مجزا است؛ بنابراین، خریداران ترجیح می‌دهند دستگاهی را بخرند که اندازه‌اش با محل نصب آن متناسب باشد.

 

نمونه ای از دستگاه هواساز
دستگاه هواساز

 

نوع کاربرد

 

انواع دستگاه هواساز که برای سیستم گرمایش به کار می‌روند، با دستگاه‌هایی که در سیستم‌های تهویه و سرمایش استفاده می‌شوند، تفاوت دارند. تفاوت آن‌ها به دلیل عناصر گرمایش و سرمایش است که در آن‌ها نصب شده‌اند؛ بنابراین، بدیهی است که دستگاه هواساز را باید متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، انتخاب کنید. یا حتی می‌توانید دستگاه‌های گرمایش را برای فصل زمستان و سرمایش را برای فصل تابستان انتخاب کنید.

 

یکی از مدلهای دستگاه هواساز
هواساز

 

انواع دستگاه هواساز

 

هواساز دو نوع دارد:

هواساز گازسوز مستقیم (Direct gas-fired) که از یک کوره گازی برای تخلیه محصولات احتراق در جریان هوای جبرانی تأمین شده برای ساختمان تشکیل می‌شود

هواساز گازسوز غیرمستقیم (Indirect gas-fired) مهروموم شده‌اند و هیچ محصول احتراقی ندارند که در جریان هوای جبرانی تخلیه شود.

بنابراین، باید مدلی را سفارش دهید که با نیازهایتان مطابقت داشته باشد.

 

نمونه ای از یک هواساز
هواساز

 

سایر عوامل

 

محدوده حرارتی محیط نیز باید در نظر گرفته شود.

نوع فن نصب‌شده در دستگاه

نوع قابی که برای محافظت از دستگاه در برابر شرایط آب و هوایی سخت استفاده شده است، به‌علاوه، ضخامت قاب را نیز باید در نظر بگیرید.

نوع فیلترهای به کار رفته در دستگاه

در پایان، باید هواساز را به‌طوری انتخاب کنید که با شرایط و نیازهایتان مطابقت داشته باشد.

 

فیلترهای دستگاه هواساز
فیلترهای هواساز

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد دو مورد تجهیزات مهم تهویه به دستگاه هواساز فراهم کرده است و امیدوار است
برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول دارید،
می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

http://ezinearticles.com/?Air-Handling-Unit—What-Are-the-Main-Considerations-For-Buying?&id=4790024

 

تماس بگیرید