Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

نمای شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

مطالبی در مورد دستگاه گردگیر صنعتی

دستگاه گردگیر صنعتی سیستمی است که گردوغبار و سایر ناخالصی‌های هوا یا گاز را می‌گیرد و کیفیت هوایی را که از فرآیندهای شیمیایی و صنعتی آزاد می‌شود، ارتقا می‌دهد. دستگاه گردگیر صنعتی که برای کنترل بارهای گردوغبار با حجم بالا طراحی شده است، از یک دمنده، فیلتر گردوغبار، سیستم تمیز کننده فیلتر و یک مخزن گردوغبار و سیستم از بین برنده گردوغبار تشکیل شده است. تفاوت این دستگاه با تصفیه کننده هوا آن است که در دستگاه تصفیه کننده  هوا برای از بین بردن گردوغبار از فیلترهای قابل تعویض استفاده شده است.

 

نمونه ای از دستگاه گردگیر صنعتی
دستگاه گردگیر صنعتی

 

تاریخچه دستگاه گردگیر صنعتی

 

مخترع دستگاه گردگیر صنعتی، ویلهلم بث از شهر لوبک آلمان است. او در سال ۱۹۲۱ طرح سه فیلتری را به نام خود ثبت کرد و اولین نفری بود که توانست گردوغبار را از هوا بگیرد.

 

دستگاه سیکلون یک محفظه ته نشین سازی
گردگیر سیکلون

 

کاربردهای دستگاه گردگیر صنعتی

 

این دستگاه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی و برای بازیافت مواد دانه‌ای یا پودری ارزشمند از جریان‌های فرآیندی یا از بین بردن آلاینده‌های جامد دانه‌ای از گازهای خروجی در پیش از وارد شدن به جو زمین استفاده می‌شود. جمع‌آوری گردوغبار یک فرآیند بر خط برای گرفتن گردوغبارهای ناشی از انجام فرآیندها از نقطه مبدأ و بر اساس یک مبنای پیوسته است. دستگاه گردگیر صنعتی ممکن است ساختاری تک واحدی داشته باشد یا مجموعه‌ای از چند دستگاه باشد که برای جدا کردن مواد خاصی از هوای فرآیند به کار می‌رود. این دستگاه‌ها معمولاً به‌عنوان دستگاهی برای کنترل آلودگی هوا یا حفظ یا بهبود کیفیت هوا استفاده می‌شوند.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

دستگاه جمع کننده غبار (Mist collector) ذرات ریز موجود در هوا را که به شکل قطره‌های آب هستند، از هوا می‌گیرد. این دستگاه‌ها در بیشتر وقت‌ها برای جمع کردن مایعات فلزکاری و روغن یا مایعات خنک‌کننده به کار می‌روند. دستگاه جمع کننده غبار بیشتر برای بهبود یا حفظ کیفیت هوای محیط کارگاه به کار می‌رود.

دستگاه جمع‌آوری دود و گازهای زننده برای از بین بردن ذرات با اندازه‌های زیر میکرومتر موجود در هوا به کار می‌رود. این دستگاه، می‌تواند مواد ریز و جریان‌های گازی ناشی از فرآیندهای صنعتی از قبیل جوشکاری، فرآوری لاستیک و پلاستیک، ماشین‌کاری با سرعت بالا همراه با ماده خنک کننده، فرآیندهای باز پخت و تبرید را به‌طور کارآمدی از بین برده یا کاهش دهند.

 

یکی از مدلهای دستگاه گردگیر صنعتی
شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

 

انواع دستگاه گردگیر صنعتی

 

دستگاه گردگیر صنعتی پنج نوع اصلی دارد:

  • جداسازهای اینرسی
  • فیلترهای پارچه‌ای
  • اسکرابرهای مرطوب
  • جمع کننده‌های واحدی
  • رسوب‌دهنده‌های الکترواستاتیکی

در مقالات بعدی خود هر یک از این انواع را به‌طور مجزا معرفی خواهیم کرد.

 

نمای شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی
دستگاه گردگیر صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات صنعتی مهم در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات صنعتی مهم  به نام دستگاه گردگیر صنعتی فراهم کرده است و امیدوار
است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول دارید،
می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن

 

لینک مقاله منبع:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dust_collector

 

تماس بگیرید