Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

مکنده های صنعتی

مطالبی در مورد دستگاه مکنده صنعتی – قسمت اول

دستگاه مکنده صنعتی گروهی قدرتمند از دستگاه‌های جاروی صنعتی است. انواع مختلف دستگاه مکنده صنعتی بر اساس نوع و مشخصات فنی خود کارکردهای متعدد و متنوعی دارند. مکانیسم کار در هر یک از انواع مختلف دستگاه مکنده صنعتی به ایجاد خلأ نسبی در داخل دستگاه بازمی‌گردد. درواقع، اختلاف فشار بین داخل دستگاه و فضای اطراف آن باعث حرکت هوا از بخش پرفشار به‌طرف بخش کم‌فشار می‌شود و بدین ترتیب دستگاه می‌تواند مواد را به داخل مکش کند. می‌توان گفت که اساس کار دستگاه مکنده صنعتی تقریباً مشابه جاروبرقی‌های نیمه‌صنعتی و تجاری است، اما این رده از جاروها برای کارکرد پیوسته در شرایط سخت کاری طراحی شده‌اند و بنابراین، اجزای تشکیل دهنده آن‌ها استحکام و ظرفیت کاری بالاتری دارند.

 

دستگاه مکنده صنعتی
مکنده صنعتی

 

ویژگی‌های شاخص دستگاه مکنده صنعتی

انواع مختلف دستگاه مکنده صنعتی صرف‌نظر از مدل و کاربردهایشان چند ویژگی‌ مشترک دارند:

 

توانایی عملکرد پیوسته

موتور محرک در مکنده‌های صنعتی یا به‌صورت موتور الکتریکی توربینی دائم کار است و یا به‌صورت موتور دیزل. به همین دلیل است که از دستگاه‌های مکنده می‌توان به‌صورت مداوم و در شرایط سخت صنعتی استفاده کرد.

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

قدرت مکش بالا

در انواع مختلف مکنده صنعتی از پمپ‌هایBlade ،Side Channel یا Lobe استفاده شده است. اگرچه هر کدام از این پمپ‌ها ویژگی‌ها و ساختار متفاوتی دارند، اما هر سه جزو پمپ‌های مکنده پرقدرت به شمار می‌آیند و می‌توانند سطح خلأ بالایی را ایجاد کنند. هر قدر قدرت مکش پمپ یک دستگاه مکنده صنعتی بیشتر باشد، توانایی دستگاه برای مکش مواد چگال تر بیشتر می‌شود و می‌تواند مواد را از فاصله دورتری مکش کند. هر چه پمپ مکنده دستگاه سرعت مکش بالاتری داشته باشد، حجم هوای مکش شده به‌وسیله دستگاه مکنده صنعتی بالاتر است و در یک بازه زمانی معین می‌تواند میزان بیشتری از مواد یا آلودگی را جمع‌آوری کند. به‌عبارت‌دیگر، سرعت انجام عملیات آن بیشتر خواهد بود. قدرت مکش دستگاه مکنده یا توانایی پمپ در ایجاد خلأ به ساختار و دقت ساخت پمپ بستگی دارد و سرعت مکش به ظرفیت پمپ.

 

نمونه ای از دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

قدرت فیلتراسیون بالا

هدف از استفاده از فیلتر در یک مکنده صنعتی مانند مدل‌های دیگر جاروبرقی، محدود کردن عبور ذرات در مسیر حرکت جریان هوا به سمت پمپ است. به همین دلیل، فیلتری که قدرت فیلتراسیون بالاتری داشته باشد، نه تنها از بازگشت مواد جمع‌آوری‌شده، گردوغبار و ذرات ریز به محیط جلوگیری می‌کند، بلکه صدمات ناشی از عبور ذرات به پمپ را نیز کاهش می‌دهد. با توجه به کاربرد دستگاه مکنده صنعتی در محیط‌های صنعتی با آلودگی‌های خاص، فیلترهای دستگاه‌های مکنده صنعتی از نوع فیلترهای طبقه‌بندی‌شده کلاس L و M هستند و در شرایط خاص دستگاه به فیلتر ایمنی HEPA تجهیز می‌گردد.

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد  دستگاه مکنده صنعتی فراهم کرده است و امیدوار است برای کاربران خود مفید
باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول دارید،
می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید