Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

تهویه تونل با استفاده از جت فن

جت فن و توربو جت فن

 گروهی از فن‏ ها  که در صنعت کاربرد وسیعی دارد  به ۳ گروه تقسیم می‏ شوند:
۱- فن صنعتی سبک (هواکش کانالی پرتابل)
۲- متوسط کانالی (فن صنعتی تونلی)
۳- سنگین (جت فن و توربو جت فن)

 

فن صنعتی سبک (هواکش کانالی پرتابل)

بیشتر برای تامین هوای تازه درمکان هائی که محدودیت اجرای سیستم تهویه صنعتی دارند مانند ساخت سکوهای نفتی درحال ساخت (مناطق شرجی) که نیاز به رانش و جابجائی هوا دارند و یا در محیط های بسته درحال ساخت مانند حفر تونل و کم کردن مقطعی درجه حرارت دستگاه های حساس در زمان های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

 

هواکش جت فن
جت فن

 

متوسط کانالی (فن صنعتی تونلی)

این دسته همانند فن آکسیال دیواری بوده و با تنوع پروانه ها تولید می گردد. تنها تفاوت ساخت در نوع فرم کانال و استوانه ای شکل آنهاست که معمولا بصورت دو سر فلنچ از جنس تسمه یا نبشی جهت اتصال بین دو کانال ساخته می شوند فن صنعتی در این مدل به لحاظ ساختار فیزیکی که دارند جهت نصب در داخل دیوارهای ضخیم (با سهولت در نصب) نیز مناسب هستند.

 

جت فن و توربو جت
جت فن و توربو جت

 سنگین (جت فن و توربو جت فن)

این گروه از فن ها بیشتر جهت تامین هوای تونل های در حال حفاری و یا تونل های در حال بهره برداری مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل از جت فن به لحاظ نوع عملکردی که دارند جهت سالن یا مکان هائی که محدودیت دسیبل بالا (صدای زیاد) ندارند و می بایست هوای آن ها با سرعت بالا تخلیه گردد بیشترین کاربرد را دارند.

فن آکسیال کانالی، هواکش آکسیال پرتابل، فن پرتابل، هواکش صنعتی پرتابل، فن دمنده تونلی، فن مکنده صنعتی تونلی نام های مصطلح دیگر این نوع فن ها در بازار می باشند.

 

نحوه ساخت و انتقال نیرو

ساخت این نوع جت فن با توجه به شرایط کاری و درخواست مصرف کننده از متریال فولاد st37,st52 و یا استیل با انتقال نیرو بصورت کوپل مستقیم – تسمه پولی و نهایتا کوپلینگ بهمراه یاتاقان های خاص ساخت انحصاری شرکت طاها فن(یاتاقان های روغنی استوانه ای مدل پی دی ان  PDN با بلبرینگ های متناسب مورد نیاز) – یاتاقان های صنعتی گریس خورسخت کار مدل SN امکان پذیر می باشند.

جت فن و توربو جت
جت فن و توربو جت

شرکت طاها فن

شرکت طاها فن در این مقاله اطلاعاتی را در مورد برخی از تجهیزات مهم تهویه مطبوع فراهم کرده
است و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد
سفارش محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با
کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

هميشه و کاملاً حق با مشتري است!

تماس بگیرید