Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

نمای شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

اطلاعاتی در مورد دستگاه گردگیر صنعتی – قسمت اول

دستگاه گردگیر صنعتی که در اصطلاح به آن غبارگیر صنعتی  نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که در ساختار خود چند مکنده صنعتی دارد و برای جمع‌آوری گردوغبار و ذرات ریزی که از فرآیندهای تولیدی و صنعتی در محیط‌های صنعتی و کارگاهی ایجاد می‌شوند، به کار می‌رود. دستگاه گردگیر صنعتی به‌طوری خاص برای جمع‌آوری غبارهای ناشی از اجرای فرآیندهای مختلف تولیدی در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

 

یکی از مدلهای دستگاه گردگیر صنعتی
شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

 

خطر گردوغبار موجود در فضای صنعتی

 

غبارهای بسیار ریزی که در فضاهای صنعتی تولید و پراکنده می‌شوند، علاوه بر ایجاد اختلال در فرآیند تولید و عملکرد بهینه تجهیزات و ماشین‌آلات موجود، می‌توانند به منبع بیماری تبدیل شده و سلامت افراد و کارکنان حاضر در محیط کار را به خطر بیندازند؛ زیرا در غالب اوقات حجم این گردوغبار یا ذرات ریز بالاست. ازآنجایی‌که این ذرات اندازه بسیار کوچکی دارند، به‌راحتی و در اثر تنفس در محیط می‌توانند به داخل ریه نفوذ کنند و حتی به سیستم تنفسی آسیب برسانند. در بعضی موارد، این ذرات ریز سمی و آلاینده هستند و صاحبان صنایع و کسب‌وکارها می‌توانند دستگاه گردگیر صنعتی را به ورودی محفظه‌های کاری متصل کنند تا غبارهای تولیدشده را قبل از انتشار در محیط جمع‌آوری کند.

نام‌های متداول دیگر برای دستگاه گردگیر صنعتی عبارت‌اند از غبارگیر خشک، دستگاه غبارگیر کیسه‌ای، دستگاه غبارگیر صنعتی، دستگاه غبار روب مرکزی است.

 

کاربرد دستگاه گردگیر صنعتی در صنایع مختلف

 

دستگاه گردگیر صنعتی را می‌توان برای جمع‌آوری گردوغبار ناشی از انجام فرآیندهایی مانند تراشکاری فلزات، صاف‌کاری فلزات، برش پلاستیک و جوشکاری، برش چوب و فرآوری پودرهای شیمیایی استفاده کرد؛ بنابراین، از این دستگاه کارآمد می‌توان در صنایع هوا و فضا، تعمیرگاه‌های اتومبیل، کابینت سازی، صنایع شیمایی، صنایع الکترونیک، تولید شیشه، آزمایشگاه‌ها، صنایع فلزکاری، صنعت تولید کاغذ و موارد مشابه استفاده نمود.

بازیابی کامل ذرات ریز آلومینیوم از ماشین‌های تراش و دستگاه‌های CNC، باعث به حداقل رساندن زمان نظافت محیط کار می‌شود. دستگاه گردگیر صنعتی هم به‌صورت یک واحد متحرک تک کاربری قابل استفاده است و هم به دلیل داشتن سرعت مکش بالا، می‌توانید یک انشعاب در دهانه مکش آن نصب کنید و از آن به‌عنوان مکنده مرکزی برای مکش هم‌زمان گردوغبار از بیش از یک نقطه موجود استفاده کنید. علاوه بر این، دستگاه گردگیر صنعتی با جلوگیری از نشستن این ذرات بر روی ماشین‌آلات، می‌تواند آسیب به دستگاه را کاهش و طول عمر آن‌ها را افزایش دهد. جمع‌آوری ذرات معلق سمی تولیدشده در صنایع دارویی و بهبود سلامت محیط، دیگر کاربرد دستگاه گردگیر صنعتی است.

 

نمونه ای از دستگاه گردگیر صنعتی
دستگاه گردگیر صنعتی

 

ویژگی‌های دستگاه گردگیر صنعتی

 

اصلی‌ترین ویژگی دستگاه گردگیر صنعتی، سرعت بسیار بالای مکش آن‌ها است. این ویژگی موجب مکش حجم زیادی از هوا و درنتیجه جمع‌آوری سریع غبارهای محیط می‌شود. با افزودن یک انشعاب در دهانه مکنده، می‌توان غبارها را به‌طور هم‌زمان از دو نقطه مکش کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه گردگیر صنعتی داشتن پمپ مکش قدرتمند و بهره‌مندی از موتور توربینی بی‌نیاز به تعمیر و با عملکرد دائم کار است.

 

تصویری از یک دستگاه سیکلون
دستگاه گردگیر سیکلون

 

عملکرد مناسب و مطلوب دستگاه گردگیر صنعتی وابسته به موارد زیر است

 

داشتن سایکون

برای انجام بهتر عملیات فیلتراسیون و جلوگیری از آسیب‌دیدگی فیلتر

 

سرعت مکش مناسب

برای جمع‌آوری کامل گردوغبار و ذرات شناور و انتقال آن به مخزن

 

نمونه ای از یک دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

سیستم فیلتراسیون کارآمد

از نظر نوع فیلتر، سطح فیلتراسیون و سیستم نظافت فیلتر برای جلوگیری از بازگشت گردوغبار به محیط و تناسب مشخصات فیلتر دستگاه گردگیر صنعتی با ویژگی‌های ذرات شناور از قبیل دما، آنتی استاتیک بودن و غیره.

سیستم فیلتراسیون قدرتمند این مکنده‌ها نیز موجب جمع‌آوری تمام ذرات و غبارهای محیط می‌شود. این سیستم، به فیلترهای هپا مجهز شده است که با سطح فیتراسیون بالا، حجم زیادی از هوا را درون خود جای می‌دهند. علاوه بر این، امکان جمع کردن ذرات ریز قبل از انتشار در محیط و در نقطه تولید، از دیگر امکانات دستگاه گردگیر صنعتی است.

 

طرح گرافیکی دستگاه سیکلون
طرحی از یک گردگیر سیکلون

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم تهویه مطبوع به نام دستگاه گردگیر صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید

 

سیکلون
سیکلون
تماس بگیرید