Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

مدلی از هواکش های صنعتی

هواکش صنعتی و اطلاعاتی در مورد آن

هواکش صنعتی یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع هر مکانی است که برای جابجایی حجم زیادی از هوا به کار می‌رود. این وسیله در محیط‌های صنعتی به‌منظور جابجایی گاز، دود و هوای آلوده، در کمترین زمان استفاده می‌شوند.

 

نمونه ای از یک هواکش صنعتی
هواکش صنعتی

 

هواکش صنعتی و دمنده صنعتی از جمله دستگاه‌های مهم و پرکاربرد سیستم تهویه مطبوع صنعتی هستند که کارکرد اصلی‌شان فراهم کردن و تعدیل حجم زیادی از هوا یا گاز برای قسمت‌های مختلف ساختمان یا مکان‌های مشابه دیگر است. هواکش صنعتی و دمنده صنعتی این کار را با چرخاندن چند پره انجام می‌دهند که به یک هاب و محور متصل شده‌اند و یک موتور یا توربین آن‌ها را به حرکت درمی‌آورد. محدوده جریان این هواکش‌های مکانیکی بسته به شرایط و محلی که در آن استفاده می‌شوند، از حدود ۲۰۰ فوت مکعب (۷/۵ مترمکعب) تا ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ فوت مکعب (۵۷٫۰۰۰ مترمکعب) در هر دقیقه متغیر است. یکی دیگر از اسامی هواکش صنعتی دمنده صنعتی است و در مکان‌هایی که مقاومت در برابر جریان اصولاً در پایین‌دست هواکش قرار داشته باشد، عمل می‌کند.

 

یکی از انواع هواکش های صنعتی
هواکش صنعتی

 

برخی از انواع هواکش صنعتی

 

هواکش صنعتی بر اساس نوع کاربرد به چندین دسته تقسیم‌بندی می‌شود که در زیر آن‌ها را نام برده‌ایم:

هواکش‌های محوری: این هواکش‌ها به ۴ دسته هواکش‌های سقفی، دیواری، کانالی و پوششی تقسیم می‌شوند که هر کدام بسته به نیاز و شرایط محیط در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. هواکش آکسیال و هواکش آکسیال سقفی و همچنین هواکش جت فن در این دسته از هواکش‌ها قرار می‌گیرند.

هواکش‌های گریز از مرکز: این هواکش را می‌توان به ۴ دسته هواکش‌های خم به عقب و خم به جلو، یک طرفه و دوطرفه تقسیم‌بندی کرد. هواکش‌های سانتریفیوژ، باکس فیلتر، دستگاه‌های تصفیه آلودگی هوا و غبارگیر صنعتی در این دسته قرار می‌گیرند.

در شرکت طاها فن هواکش‌های مختلفی در ابعاد و مشخصات استاندارد، برای استفاده در مکان‌های صنعتی، مطابق با استانداردهای جهانی و با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته طراحی و تولید می‌گردد.

این محصول ویژه، با استفاده از بهترین و جدیدترین ابراز آلات تولید و همچنین برترین مهندسین تولیدات صنعتی در ایران،
در خط تولید ویژه شرکت طاها فن تولید می‌شوند.

 

فن سانتریفیوژ یا هواکش سانتریفیوژ
هواکش گریز از مرکز یا هواکش سانتریفیوژ

 

موارد استفاده از هواکش صنعتی در صنایع

 

هواکش صنعتی در بخش‌هایی که به تولید جریان مداوم هوا و گاز نیاز دارند، استفاده‌های فراوانی دارد، ازجمله احتراق، تهویه، هوا رسانی، حمل‌ونقل ذرات، تخلیه دود و هوای محیط، سرمایش، پاک‌سازی و تصفیه و خشک کردن هوای محیط و موارد مشابه و فراوان دیگر. صنایعی که در آن‌ها هواکش صنعتی باید به کار رود، عبارت‌اند از: تولید انرژی برق، کنترل آلودگی هوا،  تولید و پردازش فلزات، کارخانه‌های تولید سیمان، معدن‌کاوی، صنعت پتروشیمی، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، سرمازایی و اتاق تمیز.

 

تصویری از یک هواکش صنعتی دمنده
هواکش صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه هواکش فن صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید