Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

دستگاه های سیکلون

دستگاه سیکلون و توضیحاتی در مورد آن – قسمت سوم

در مقاله پیشین اطلاعاتی در مورد دستگاه های سیکلون منتشر کردیم. حال در این قسمت توضیحات بیشتری فراهم کرده‌ایم. ادامه این مقاله را می‌توانید در قسمت بعد بخوانید.

 

استفاده از دستگاه های سیکلون در سیستم‌های مکش و دهش

 

دستگاه های سیکلون به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان از آن‌ها هم در شرایط فشار هم در شرایط مکش استفاده کرد؛ در صورتی که این دستگاه‌ها در شرایط مکش به کار روند، سایش دمنده کم خواهد بود که این مزیت بزرگی است. هرگاه دستگاه های سیکلون در فشار پایین کار کنند، باید قیف تخلیه غبار به گونه‌ای ساخته شود که تا حد امکان جلوی نفوذ هوا گرفته شود.

 

طرح گرافیکی دستگاه گردگیر سیکلون
طرحی از یک گردگیر سیکلون

 

نحوه استفاده از دستگاه های سیکلون در دمای زیاد

 

اگر دمای گاز زیاد باشد سطح داخلی دستگاه های سیکلون باید با استفاده از آستری از آجر نسوز و قسمت‌های خروجی به وسیله صفحات مقاوم در برابر گرما یا سرامیک پوشانده شوند. هرگاه گاز دمایی متوسط داشته باشد، این دما حداقل ۲۰ الی ۲۵ درجه از نقطه شبنم بیشتر باشد و به همین دلیل، سطح خارجی دستگاه های سیکلون را با عایق گرمایی می پوشانند. با توجه به اینکه نباید هوا به داخل دستگاه های سیکلون و برعکس، به خارج از آن نفوذ کند، چند دریچه بازدید باید در سرپوش قسمت خروجی تعبیه شوند و به هیچ وجه در روی بدنه دستگاه سیکلون قرار نگیرند تا بدین ترتیب از ورود هوا جلوگیری شود.

 

قسمت‌های مختلف دستگاه سیکلون
اجزای مختلف دستگاه سیکلون

 

نحوه لوله کشی و مسیر گاز به دستگاه های سیکلون

 

مسیر لوله هایی که گاز را به دستگاه های سیکلون آورده یا از آن دور می‌کنند، باید تا جایی که امکان دارد به صورت مستقیم باشد. شیر کشویی و شیر پروانه‌ای نیز نباید در قسمت‌های ورودی و خروجی گروه دستگاه های سیکلون قرار گیرند، تا بدین ترتیب تعادلی که بین مقاومت‌های آیرودینامیکی وجود دارد، از بین نرود.

 

نمایی از دستگاه سیکلون
سیکلون

 

نحوه طراحی سیکلون‌های موازی

 

در دستگاه های سیکلون موازی که قیف تخلیه مشترک دارند، گاز از یک سیکلون به سیکلون دیگر می‌رود و به این ترتیب، به بازده غبار گیری لطمه می‌زند. برای رفع این مشکل باید سیکلون‌ها یک طرح داشته باشند و با یک خطای مجاز ساخته و نصب شوند و مقاومت آئرودینامیکی‌شان نیز به یک اندازه باشد. علاوه بر این، گاز باید به طور یکنواخت بین قسمت‌های ورودی و خروجی گروه سیکلون‌ها توزیع شود.

به این نکته توجه داشته باشید که در بعضی موارد که گاز اولیه غبار زیادی در خود دارد، می‌توان از دو دستگاه سیکلون متوالی استفاده کرد. سیکلون اول بزرگ‌تر است و بازدهی کمتری دارد. منتهی از لحاظ بسته شدن مسیر و عدم ایجاد مقاومت در مقابل جریان گاز کیفیت بهتری دارد. دستگاه سیکلون دوم برای حالت حداکثری طراحی می شود؛ یعنی اندازه آن باید مطلوب باشد. نیازی به نصب دو سیکلون مشابه به طور متوالی نیست.

اگر قرار است دو دستگاه سیکلون به طور متوالی قرار گیرند، نباید قیف تخلیه مشترک داشته باشند. در صورتی که
کانال‌های جداگانه زیر هر یک از دستگاه های سیکلون به قیف تخلیه مشترکی مربوط شوند، کانال باید دریچه‌هایی
داشته باشد که از نفوذ هوا جلوگیری کند.

اگر گاز سایش زیادی داشته باشد، دیواره‌های دستگاه های سیکلون را می‌توان با استفاده از مواد ضد سایش مانند
آجرهای بازالتی در برابر سایش مقاوم ساخت.

 

سیکلون
دستگاه سیکلون

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه های سیکلون فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد.اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول
دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

لوگو طاهافن
لوگو طاهافن
Call Now Buttonتماس بگیرید