Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

یکی از مدلهای هواکش صنعتی

آشنایی با برخی از مشخصات هواکش صنعتی

هواکش صنعتی یکی از تجهیزات مفید سیستم تهویه مطبوع است که برای جابجایی حجم زیادی از هوا استفاده می‌شود. این دستگاه در محیط‌های صنعتی و برای جابجایی گاز، دود و هوای آلوده، در کمترین زمان به کار می‌رود بر اساس نوع عملکرد، هواکش صنعتی را می‌توان به چندین دسته تقسیم کرد که در این قسمت توضیحاتی درباره آن‌ها داده‌ایم:

 

مدلی از هواکش صنعتی
هواکش صنعتی

 

انواع هواکش صنعتی بر اساس عملکرد

 

هواکش‌های محوری

این هواکش‌ها به ۴ دسته هواکش‌های سقفی، دیواری، کانالی و پوششی تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها در مکان‌های مختلفی به کار می‌روند. هواکش آکسیال و هواکش آکسیال سقفی و همچنین هواکش جت فن در این دسته از هواکش‌ها قرار می‌گیرند.

 

هواکش‌ آکسیال صنعتی
فن آکسیال

هواکش‌های گریز از مرکز

یکی دیگر از اسامی این دستگاه‌ها، فن سانتریفیوژ یا هواکش سانتریفیوژ است. بر اساس نوع ساختار، این هواکش را می‌توان به ۴ دسته هواکش‌های خم به عقب و خم به جلو، یک‌طرفه و دوطرفه  نیز تقسیم‌بندی کرد. هواکش‌های سانتریفیوژ، باکس فیلتر، دستگاه‌های تصفیه آلودگی هوا و غبارگیر صنعتی نیز در این دسته قرار می‌گیرند.

 

فن سانتریفیوژ یا هواکش سانتریفیوژ
هواکش گریز از مرکز یا هواکش سانتریفیوژ

 

در شرکت طاها فن، انواع مختلف هواکش صنعتی در ابعاد و مشخصات استاندارد، برای استفاده در مکان‌های صنعتی، مطابق با استانداردهای جهانی و با استفاده از نرم‌افزارهای مدرن و امروزی طراحی و سپس تولید می‌شوند.

این محصول ویژه، با استفاده از جدیدترین ماشین‌آلات و تجهیزات تولید و با بهره‌گیری از تجربه و مهارت مهندسین تولیدات صنعتی در ایران، در خط تولید ویژه شرکت طاها فن تولید شده‌اند و برای استفاده در محیط‌های صنعتی مختلف روانه بازار صنعتی می‌شوند.

 

تصویری از یک هواکش صنعتی دمنده
هواکش صنعتی

 

اهمیت هوای تمیز در محیط‌های صنعتی

 

ازآنجایی‌که کارکنان و مشتریان با اهمیت هوای پاک در کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی به‌خوبی آشنایی دارند، دستگاه هواکش صنعتی به عضو جدایی‌ناپذیر در سوله‌ها و کارخانه‌ها تبدیل شده است؛ زیرا با انجام فرآیندهای پیچیده شیمیایی ممکن است آلاینده‌هایی در محیط ایجاد شوند که برای سلامتی افراد نیز ضرر دارند؛ بنابراین، در این مکان‌ها حتماً باید از هواکش صنعتی استفاده شود.

به‌طورکلی، فن یا هواکش صنعتی دستگاهی است که برای تهویه واحدهای مختلف کارگاهی و کارخانه‌ای استفاده می‌شود و درواقع، می‌تواند هوای آلوده به گاز و دود را از محیط خارج کرده و آن را با هوای تازه عوض کند؛ هواکش صنعتی مانند نوع خانگی یک الکتروموتور، پروانه و قاب یا محفظه دارد و اندازه آن معمولاً  از هواکش خانگی بزرگ‌تر است؛ علاوه بر این،  قدرت موتور هواکش صنعتی از نوع خانگی بیشتر است، زیرا باید بتواند حجم هوای بیشتری را جابجا کند.

 

نمونه ای از یک هواکش صنعتی
هواکش صنعتی

 

 برخی از مزایای استفاده از هواکش‌ صنعتی

 

تأمین اكسیژن مورد نیاز محیط
كنترل دمای محیط
كاهش بوی نامطبوع ایجاد شده در محیط
خارج كردن گازهای مضر مانند آمونیاك و دی‌اکسید كربن از سالن
خارج كردن بخار آب از سالن

 

نمونه ای از یک فن آکسیال
هواکش آکسیال

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه هواکش صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید