Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

نمونه ای از یک تابلو برق

نکاتی در مورد تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی ابزاری است که یک قاب فلزی دارد و تجهيزات برقي مانند یک قفسه کتاب در آن نصب می‌شوند. تجهیزات برقی که در تابلو برق صنعتی نصب می‌شوند، با توجه به عملکردی که از آن انتظار داریم، متفاوت هستند و طراح تابلو برق آن‌ها را انتخاب می‌کند. برای تعريف تابلو برق صنعتی حتماً لازم نیست آن را يک فضاي بسته فلزي بدانيم؛ بلکه فضاي بسته فلزي، قسمتی از تابلو محسوب می‌شود. یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود تابلو برق صنعتی در یک فضای بسته ساخته شوند، مشکلات ناشي از نصب تجهيزات و خطرات ناشي از عوامل محيطي و پدیده‌هایی مانند اتصال کوتاه هستند که در تجهيزات الکتريکي روي می‌دهد.

 

نمونه ای از یک تابلو برق صنعتی
تابلو برق صنعتی

 

علاوه بر این، درجه بسته بودن فضای تابلو برق‌های صنعتی با معیار ضریب نفوذ گردوغبار و آب به آن تعیین و با پارامتر IP مشخص می‌شود و دامنه آن از IP00 تا IP68 است؛ به‌طوری‌که انواع مختلف تابلو برق صنعتی که نسبت به نفوذ آب با فشار واتر جت و از جهت‌های گوناگون و همچنین گردوغبار با فشار مقاوم‌اند، IP68 نامیده می‌شوند و تابلو برق‌های صنعتی که هیچ‌گونه مقاومتی در برابر نفوذ آب و گردوغبار ندارند IP00 نام‌گذاری می‌شوند.

تعیین و آزمایش درجه حفاظتی IP برای تابلوهای برق صنعتی در آزمایشگاه و با امکانات خاصی انجام می‌شود و در صورت تأیید، گواهینامه مربوطه برای تابلو برق صنعتی آزمایش و تأیید شده صادر می‌شود. در نوعی دیگر از دسته‌بندی، تابلو برق صنعتی به دو گروه ضد انفجار(Ex)  و معمولی تقسیم می‌شوند. تابلوهای برق صنعتی که نسبت به نفوذ گردوغبارهای انفجاری همچون گاز ایمن هستند، ضد انفجار نامیده می‌شوند. تقسیم‌بندی قدرت نفوذناپذیری تابلو نیز مانند تابلوهای برق صنعتی ضد آب درجه‌بندی دارد. تابلوهای برق صنعتی را می‌توان با توجه به ابعاد گوناگون دسته‌بندی کرد، که در مقالات خود به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

تابلوبرق صنعتی
تابلوبرق صنعتی

 

مزیت تابلو برق صنعتی

 

تولیدکنندگان تابلو برق‌های صنعتی آن‌ها را به گونه‌ای خاص طراحی کرده‌اند تا بتوانند بارهای مختلف الکتریسیته را به‌خوبی کنترل کنند. تابلو برق صنعتی به دلیل داشتن ساختاری مستحکم و فناوری پیشرفته می‌تواند جریان بار سنگینی را کنترل کند و بنابراین، جریان برق در محیط کاری شما یا در هر محیطی که این دستگاه نصب شده باشد، هرگز قطع نمی‌شود. سوییچ اصلی این دستگاه به کنترل جریان برق سرتاسر محیط صنعتی‌تان کمک کرده و جلوی ایجاد وضعیت‌های خطرناک را می‌گیرد. در آن هنگام، اگر در تابلو برق صنعتی اضافه‌بار ایجاد شود، سیگنال هشداری را منتشر می‌کند و بنابراین، به‌آسانی می‌توانید آن دکمه را خاموش کنید که جلوی ایجاد حوادث خطرناک در منزل یا محیط صنعتی گرفته می‌شود.

 

نمونه ای از یک تابلو برق صنعتی
تابلو برق صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات صنعتی مهم به نام تابلو برق‌های صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
Call Now Buttonتماس بگیرید