Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

یک نمونه از دستگاه مکنده صنعتی

معرفی بیشتر دستگاه مکنده صنعتی – قسمت دوم

در مقاله پیشین اطلاعاتی در مورد دستگاه مکنده‌ صنعتی برایتان فراهم کردیم و توضیحاتی در این مورد دادیم. حال در این مقاله، اجزای مختلف این دستگاه را معرفی می‌کنیم.

 

اجزای مکنده‌ صنعتی

 

موتور

موتور بخش محرک دستگاه مکنده‌ صنعتی شناخته می‌شود. کارکرد اصلی موتور، همان‌طور که با توجه به نام آن نیز می‌توان حدس زد، به حرکت درآوردن پمپ و چرخش دائمی آن است. موتور مکنده‌ صنعتی انواع مختلفی دارند. توانایی کارکرد پیوسته موتور مکنده‌ها به‌طور مستقیم بر روی میزان استفاده مداوم از دستگاه تأثیر می‌گذارند و به همین دلیل، هنگام انتخاب یک مکنده‌ صنعتی دقت به نوع موتور آن اهمیت زیادی دارد. امروزه اکثر مکنده‌های خانگی، هتلی، تجاری و یا مسکونی موتورهای الکتریکی تک و یا سه فاز دارند.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

مخزن مکنده‌ صنعتی

مخزن یک مکنده‌ صنعتی  جایی است که مواد مکش شده در آن جمع‌آوری می‌شوند. با توجه به اینکه مخزن جاروبرقی‌ها به‌طور مداوم تحت خلأ نسبی قرار دارند، باید ساختاری مهندسی‌شده و مستحکم داشته باشند. در غیر این صورت، در هنگام مکش به دلیل فشار بالایی که از هوای بیرون بر بدنه مکنده‌ صنعتی وارد می‌شود، مخزن به داخل خم می‌گردد. بدیهی است که هر چه قدرت پمپ مکش در خلأ مخزن بیشتر باشد، به مخزنی با ساختار قوی‌تر نیاز خواهد بود. علاوه بر این، استحکام حجم مخزن نیز بسیار پر اهمیت است. هر چند افزایش حجم مخزن باعث بزرگ‌تر شدن دستگاه می‌گردد، اما در عوض موجب می‌شود به دلیل کاهش دفعات تخلیه مخزن، سرعت انجام کار افزایش یابد. مکنده‌هایی که مخزن بزرگ‌تر دارند، باید موتور و پمپ مکش قوی‌تری برای تخلیه مداوم آن داشته باشند.

 

فیلتر

اساس کار فیلترها جداسازی ذرات از هوا است. به همین دلیل، معمولاً در مکنده‌ صنعتی دو نوع فیلتر استفاده می‌شود.

 

فیلتر ورودی: این فیلتر در بخش مخزن و قبل از ورودی پمپ مکش قرار می‌گیرد. کارکرد اصلی این فیلتر، جداسازی ذرات همراه هوا از آن و جلوگیری از ورود ذرات به داخل پمپ است. ورود ذرات به داخل پمپ علاوه بر اینکه موجب استهلاک و خرابی بالای آن می‌گردد، باعث می‌شود این ذرات از خروجی پمپ به بیرون انتقال یابند آلودگی‌ها دوباره در محیط پخش شوند. فیلترهای ورودی بسته به قدرت فیلتراسیون انواع مختلفی دارند.

 

نمونه ای از یک دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

فیلتر خروجی: این فیلتر در بخش خروجی هوای پمپ نصب می‌شود و علاوه بر اینکه بخشی از مواد عبور کرده از فیلتر ورودی و پمپ را جذب می‌کند تا ذرات آلودگی به محیط برنگردند، جلوی انتقال ذرات از بیرون به داخل پمپ را نیز می‌گیرد.

 

خرطومی و نازل‌ها

بر اساس کارکرد جاروبرقی‌ها و نوع موادی که جمع‌آوری می‌کنند، می‌توان خرطومی و نازل‌های مختلفی را روی آن‌ها نصب کرد. مواد با ویژگی‌های الکترواستاتیک، موادی با سایش بالا و  غیره ازجمله مواردی هستند که برای جمع‌کردنشان بهتر است خرطومی و نازل‌های خاص استفاده شود.

 

انواع مکنده‌ صنعتی

جاروبرقی‌ها بر اساس نوع پمپ، موتور، بدنه و فیلترها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین رده‌های جاروبرقی‌ها
می‌توانیم جاروبرقی خانگی، جار برقی هتلی، جاروبرقی تجاری و جاروهای نیمه‌صنعتی و مکنده‌ صنعتی را نام ببریم که هر
یک برای انجام کارهای ویژه طراحی و ساخته شده‌اند.

 

دستگاه مکنده‌ صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام  مکنده‌های صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن
تماس بگیرید