Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

دمنده صنعتی

مطالبی در مورد دمنده صنعتی

در این مقاله خود  مطالبی را در مورد دستگاه دمنده صنعتی و نحوه استفاده بهتر از این ابزار مهم را برایتان فراهم کرده ایم.

 

آشنایی با دمنده صنعتی – چگونه از دمنده صنعتی و کمپرسورها بیشترین استفاده را ببریم؟

 

استفاده مناسب از دمنده صنعتی و کمپرسورها برای داشتن بهترین عملکرد اهمیت بسیاری دارد. طرح‌بندی مناسب سیستم باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها و افزایش کارآمدی سیستم می‌شود. علاوه بر این، بهتر است در حین لوله‌کشی و نصب سیستم نیز مراقبت‌های لازم انجام شوند.

 

یکی از انواع دمنده ها
یکی از انواع دمنده ها

 

کمپرسورها و هواکش‌ها، لزوماً پمپ‌های گاز هستند. با این که این دستگاه‌ها در ساختار مکانیکی کنترل مایعات تفاوت‌هایی با هم دارند، اصول عملکردی مشابهی دارند. گازها در آن‌ها فشرده می‌شوند که بخش زیادی از انرژی این کمپرس شدن به شکل حرارت و گاز به هدر می‌رود. این امر، عملکرد کمپرسور را محدود می‌کند، مگر این که از فرآیند خنک سازی مناسبی استفاده شود. دستگاه‌های گازی مختلف را می‌توان بر اساس نسبت فشردگی یا کمپرس یعنی نسبت فشار نهایی P2 به فشار مکش P1 طبقه‌بندی کرد.

 

نمونه ای از دمنده صنعتی فشار متوسط
دمنده صنعتی فشار متوسط

 

هواکش و دمنده صنعتی سانتریفیوژی

 

در این دامنه، انواع مختلفی از فن‌های سانتریفیوژ و آکسیال قرار می‌گیرند که نسبت‌های جایگزینی هوای بالا اما نسبت فشردگی پایینی دارند. آن‌ها یا از نوع سانتریفیوژی، آکسیال یا احیا کننده هستند.

 

نمونه هایی از فن دمنده فشار قوی
فن دمنده فشار قوی

 

از آنجایی که کلیرانس داخلی در این تجهیزات نسبتاً بالا است، فشار تخلیه آن‌ها فقط به چند اینچ آب محدود می‌شود. این انواع، به طور کلی برای مواردی به کار می‌روند که به حجم بالا اما کم فشار نیاز دارند، مانند تهویه مطبوع، در کوره‌ها، خنک سازی فشار پایین، سیستم‌های خروج گردوغبار یا دود، انتقال پنوماتیک فاز باریک و غیره.

 

نمونه ای از دمنده ها
یکی از انواع دمنده ها

 

دمنده صنعتی جابجایی مثبت (دمنده صنعتی ریشه‌ای)

 

انواع دمنده صنعتی دو لوب یا سه لوب در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. آن‌ها در نسبت‌های فشرده سازی متوسط کارآمدی بالاتری دارند و در نسبت‌های فشرده سازی ۱/۱ تا ۲ بیشترین کارآمدی را دارند. این نوع دمنده‌ها در مواردی به کار می‌روند که در فشارهای تخلیه متغیر به میزان جریان نسبتاً ثابتی نیاز دارند. این نوع دمنده صنعتی معمولاً برای ظرفیت‌های ۱۰ متر مکعب بر ساعت تا ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت برای فشارهایی تا ۱ کیلوگرم بر سانتیمتر مربع در ساختارهای تک مرحله‌ای در بازار موجود است.

این نوع دمنده صنعتی به طور گسترده‌ای در مواردی مانند حمل و نقل پنوماتیک، هوادهی در ETP، کارخانه‌های تولید سیمان، کارخانه‌های تصفیه آب برای شستشوی ثانویه فیلتر، کشت آبی، هوادهی و غیره به کار می‌روند.

 

تصویری از یک دمنده سانتریفیوژی
دمنده سانتریفیوژی

 

کمپرسورها – برای بالاترین نسبت‌های فشرده سازی

 

کمپرسورهای از نوع رفت و برگشتی، پره‌ای یا پیچی دستگاه‌های هستند که نسبت‌های فشرده سازی دارند که به طور کلی از ۲/۵ بیشتر است. این نوع کمپرسورها برای مواردی به کار می‌روند که به جریان هوای پایین اما پرفشار نیاز دارند، مانند ابزارهای پنوماتیک، دریچه‌های الکترومغناطیسی، کارگاه‌های رنگ، سکوهای حفاری و غیره.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دمنده صنعتی می‌توانید مقالات دیگر ما را نیز بخوانید.

 

نمونه ای از یک دمنده سانتریفیوژی
دمنده سانتریفیوژی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات صنعتی مهم در کشور، در این مقاله اطلاعاتی را
در مورد یکی از تجهیزات صنعتی مهم  به نام  دستگاه دمنده صنعتی فراهم کرده است و امیدوار
است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش محصول دارید،
می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن

 

لینک مقاله منبع:

https://www.process-worldwide.com/understanding-blowers-how-to-make-the-best-use-of-blowers-and-compressors-a-373637/

 

تماس بگیرید