Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

طرح گرافیکی دستگاه گردگیر سیکلون

دستگاه گردگیر سیکلون و نحوه عملکرد آن

زمانی که تصمیم می‌گیرید از یک دستگاه گردگیر سیکلون به‌عنوان دستگاه نظافتی برای محیط کار خود استفاده می‌کنید، باید با نحوه عملکرد این دستگاه آشنایی کافی داشته باشید. بهتر است بدانید که دستگاه گردگیر سیکلون با سایر دستگاه‌های گردگیر موجود در بازار اندکی متفاوت است. انواع دستگاه گردگیر کمک می‌کنند ذرات گردوغبار و آلاینده‌های مضری که در هوا پخش شده‌اند به آسانی جمع‌آوری شوند. دستگاه گردگیر سیکلون چیزی فراتر از یک جاروبرقی عظیم‌الجثه است. دستگاه گردگیر سیکلون برای به گردش درآوردن ذرات ریز از میان داکت‌های متعدد از سرعت‌های بالا استفاده می‌کند که این عملکرد به نحوه کارکرد هواکش شبیه است. سپس آلاینده‌ها آزاد می‌شوند.

 

یکی از مدلهای دستگاه گردگیر صنعتی
شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

 

دستگاه گردگیر سیکلون می‌تواند حجم زیادی از هوا را از طریق سطوح کوچک‌تر فشار استاتیک انتقال دهد. در زمانی که موانع اضافی وجود داشته باشند، فشار تمایل دارد نوسان پیدا کند. برای بررسی نحوه عملکرد دستگاه گردگیر سیکلون می‌توان از یک معیار اندازه‌گیری استفاده کرد. این معیار اندازه‌گیری CFM نام دارد. به طور کلی، گفته می‌شود که وقتی مانع یا دیواره‌ای به دستگاه گردگیر اضافه نشود، دستگاه سیکلون CFM بالایی خواهد داشت. شرایط جوی می‌توانند باعث شوند که دستگاه گردگیر سیکلون به طور متفاوتی خوانده شود. هنگامی که در حال بررسی توانایی‌های دستگاه سیکلون خود هستید، می‌توانید تمامی جنبه‌های احتمالی آن را بازبینی کنید.

 

نمونه ای از یک دستگاه سیکلون
دستگاه سیکلون

 

ارتقای کیفیت دستگاه گردگیر سیکلون

 

به شیوه‌های متعددی می‌توانید عملکرد دستگاه سیکلون خود را ارتقا داده و بیشتر از مزایای آن استفاده کنید. ارزشیابی دستگاه یکی از کارهای مهمی است که می‌توانید برای افزایش عمر مفید آن انجام دهید. دستگاه گردگیر سیکلون به دلیل توانایی بالا برای تمیز کردن تقریباً هر ذره‌ای که می‌تواند سمی باشد، شهرت بالایی دارد. تعجبی ندارد که بدانیم دستگاه سیکلون در صنایع چوب و نجاری به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

توانایی مکش بالای دستگاه سیکلون برای رسیدگی به تکه‌های بزرگ مواد، آن را برای استفاده در تمامی صنایعی که به طور دائم باید به ذرات بزرگ گردوغبار سروکار داشته باشند، به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است. بسیاری از دستگاه‌های گردگیر فیلتر ندارند تا بتوانند ذرات مضر آلاینده بزرگ‌تر از ۹ میکرون را از بین ببرند. این ویژگی به‌خودی‌خود دستگاه گردگیر سیکلون را در رده‌ای بالاتر از سایر دستگاه‌های گردگیر رقیب قرار می‌دهد. هر چه کیفیت دستگاه گردگیر بالاتر باشد، محیط کارتان با کارآمدی بالاتری تمیز خواهد شد.

 

دستگاه سیکلون یک محفظه ته نشین سازی
دستگاه سیکلون

 

اهمیت وجود و داشتن عملکرد بهینه

 

برای مالک کارگاه‌ها و نیز کارکنان اهمیت زیادی دارد که دستگاه گردگیر سیکلون انتخاب شده با بالاترین تراکم خود کار کند. دستگاه گردگیر سیکلون برای آن که بتواند ذرات گردوغبار را با هر اندازه‌ای از بین ببرد، از پیشرفته‌ترین فرآیند فیلتراسیون خود استفاده می‌کند. بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که دستگاه سیکلون می‌تواند به روند جمع‌آوری زباله کمک بیشتری کند. هنگامی که نوبت به بازیافت می‌رسد، دستگاه گردگیر سیکلون می‌تواند به کاربران کمک کند به‌آسانی از آن استفاده کنند. قرار دادن زباله‌های جمع‌آوری شده با دستگاه گردگیر در سطل‌های بازیافت مناسب می‌تواند به محیط‌زیست کمک زیادی بکند. این فرآیند فقط در صورتی مفید خواهد بود که زباله از موادی تشکیل شده باشد که برای استفاده مجدد مناسب باشد. استفاده از مزایای فراوان دستگاه گردگیر سیکلون برای خدمات بهتر به کره زمین، تصمیم‌گیری عاقلانه‌ای است. یکی از بهترین دستگاه‌هایی که می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، دستگاه گردگیر سیکلون است.

 

نمایی از دستگاه سیکلون
سیکلون

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه گردگیر سیکلون
فراهم کرده است و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید،
یا قصد سفارش محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش
تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید.

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن

 

لینک مقاله منبع:

http://ezinearticles.com/?Operation-Of-Cyclone-Dust-Collector&id=1179077

 

تماس بگیرید