Info@tahafan.ir

۰۹۱۲۰۴۰۴۵۸۶ مشاوره

درست همینجا ،

یک نمونه از دستگاه مکنده صنعتی

دستگاه مکنده صنعتی چیست؟

در واقع مکنده صنعتی یک نمونه صنعتی و حرفه‌ای‌تر از دستگاه جاروبرقی صنعتی است که در محیط‌های صنعتی مختلف برای جمع کردن گردوغبار، دوده، خاک‌اره، براده‌های ریز ناشی از تراش یا سمباده کاری و به طور کلی برای جمع‌آوری ریز گردها از فضای کارگاه استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید با دستگاه مکنده صنعتی و کاربردهای آن آشنا شوید، این مقاله و سایر مقالات مرتبط ما را بخوانید.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

دستگاه مکنده صنعتی چیست ؟

 

همان طور که از نام دستگاه می‌توانید حدس بزنید، این دستگاه برای مکش گردوغبار و آلودگی‌های ریز محیط‌های صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می‌شود که این روزها با پیشرفت صنایع و کارخانه‌های صنعتی آلودگی‌های محیطی به شدت در حال افزایش و در بعضی موارد بسیار هم خطرناک هستند .

در این محیط‌های صنعتی، برای جلوگیری از آلودگی‌ها و پخش شدن ذرات ریز موجود در  هوا و گردوغبار و ضایعات ریز از وسیله‌ای به نام دستگاه مکنده صنعتی (جاروبرقی صنعتی) استفاده می‌کنند که در محیط‌های مختلف، بسته به میزان آلودگی و نوع آن از دستگاه مکنده صنعتی با موتور قوی‌تر که کیسه‌های بزرگ‌تری دارد، استفاده می‌شود .

به طور معمول، بدنه دستگاه مکنده صنعتی را از یک شاسی با آلیاژ فولادی می‌سازند و سپس موتور و کیسه جمع‌آوری گردوغبار را روی آن سوار می‌کنند. موتور دستگاه مکنده صنعتی از نوع توربینی است و از آنجایی که در آن از قطعات سایشی استفاده نشده است، عمری طولانی دارند. علاوه بر این، بسته به اندازه مکنده و شرکت سازنده موتورهای تک فاز و سه فاز با توان‌های متفاوت روی این دستگاه نصب می‌شوند. کیسه هوا ( که همان کیسه جمع‌آوری گردوغبار است) نیز بسته به نوع و قدرت موتور از جنس‌های مختلفی مانند پارچه، برزنت و نایلون ساخته می‌شود که معمولاً ضد آب هستند و آب از آن‌ها عبور نمی‌کند.

 

نمونه ای از یک دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

مکنده صنعتی برای چه کاری استفاده می‌شود

 

کار مکنده صنعتی مکش گردوغبار است. فرض کنید همواره در کارگاه نجاری خود در حال برش‌کاری و سوراخ‌کاری روی چوب هستید و در نتیجه این کار، خاک‌اره‌های ریز در هوا پراکنده می‌شوند. چطور می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کنید؟ یا موردی دیگر؛ مثلاً در یک کارخانه سیمان که گردوغبار همیشه در هوا پراکنده می‌شود؛ بهتر است بدانید که هرگز نمی‌توانید به روش‌های سنتی آن‌ها را جمع‌آوری کنید. جمع کردن این نوع آلودگی‌های ریز و معلق از فضای داخل کارخانه فقط کار دستگاه مکنده صنعتی است و به خوبی از عهده انجام آن برمی‌آید.

حال که شما را با کاربرد مکنده صنعتی آشنا کردیم، در مورد نحوه خرید یک دستگاه  مکنده صنعتی متناسب با محل کارتان نیز اطلاعاتی برایتان فراهم کرده‌ایم. البته در مقاله‌های دیگرمان به طور کامل و مفصل در مورد نحوه خرید مکنده‌های صنعتی خواهیم پرداخت.

 

دستگاه مکنده صنعتی
دستگاه مکنده صنعتی

 

نکات مهم برای خرید دستگاه مکنده صنعتی

 

میزان فضایی که مکنده اشغال می‌کند ( با توجه به فضای کارگاه شما )

مقدار مکش دستگاه و مقدار مکشی که شما نیاز دارید.

تعداد و حجم کیسه‌های جمع‌آوری زباله دستگاه بسته به میزان آلودگی محیط شما در روز

اگر در محیط کاری‌تان ذرات معلق آب و مایعات وجود دارد باید از مکنده‌ای استفاده کنید که فیلتر مخصوص مایعات داشته باشد.

تک فاز یا سه فاز بودن موتور دستگاه

شرکت سازنده و گارانتی

 

یکی از مدلهای دستگاه گردگیر صنعتی
شماتیک دستگاه گردگیر صنعتی

 

شرکت طاها فن

 

شرکت طاها فن تولید کننده برجسته انواع تجهیزات مربوط به تهویه مطبوع در کشور، در این مقاله
اطلاعاتی را در مورد یکی از تجهیزات مهم سیستم تهویه مطبوع به نام دستگاه مکنده صنعتی فراهم کرده است
و امیدوار است برای کاربران خود مفید باشد. اگر در مورد محصولات ما سوالاتی داشتید، یا قصد سفارش
محصول دارید، می‌توانید با استفاده از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید و با آنها مشورت کنید

 

شرکت طاها فن
شرکت طاها فن

 

تماس بگیرید